4 Νηπιαγωγείο Λαυρίου

Κυριακή 25 Οκτωβρίου 2020

Πιλοτικό πρόγραμμα Τμήμα 1 Παιχνίδια γνωριμίας

 Δραστηριότητες – Παιχνίδια γνωριμίας: (1,5 ώρα κατανεμημένη σε διάστημα 2 εβδομάδων)

ΠΟΙΟΣ ΕΙΜΑΙ: Τα παιδιά σε ένα κύκλο λένε το όνομά τους  και ένα χαρακτηριστικό του εαυτού τους. Το παιχνίδι συνεχίζεται στον κύκλο της ομάδας με όλα τα παιδιά ( 10 λεπτά)

ΑΣ ΓΝΩΡΙΣΤΟΥΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ:  Η εκπαιδευτικός με μία μπάλα λέει το όνομά της, ένα χαρακτηριστικό που τη χαρακτηρίζει και το αγαπημένο της παιχνίδι, πετώντας τη μπάλα σε ένα παιδί που καλείται  να κάνει το ίδιο μέχρι όλα τα παιδιά να πάρουν τη μπάλα και να μιλήσουν με σκοπό να γνωριστούν τα μέλη της ομάδας και να εξοικειωθούν με τις αρχές της βιωματικής μάθησης (10 λεπτά)





ΑΣ ΚΟΥΝΗΘΟΥΜΕ ΜΑΖΙ: Σε κύκλο, κουνώντας τα χέρια μας, τεντώνοντας τα πόδια μας, ανάλογα τις εντολές που δίνει η εκπαιδευτικός, ενώ τα παιδιά λένε ταυτόχρονα ως στοίχημα, «Αυτοσυγκρατούμαι, δεν μιλάω στους άλλους, δεν ασχολούμαι με τους άλλους!» Στόχο έχει την ενεργοποίηση των συμμετεχόντων. ( 10 λεπτά)

ΒΡΕΣ ΤΟ ΤΑΙΡΙ ΣΟΥ: Με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα των ζώων (4 Οκτώβρη) τα παιδιά χωρίστηκαν σε ζευγάρια. Το κάθε ζευγάρι συμφωνεί σε ένα δικό του χαρακτηριστικό ήχο, (ήχος ζώου γάτα, σκύλος, πουλί, βάτραχος, αγελάδα κ.ο.κ.). Η εκπαιδευτικός ζητάει από τα παιδιά να κλείσουν τα μάτια τους και να προσπαθήσουν να βρούνε το ταίρι τους μόνο από τον ήχο που κάνουν. Στόχος: Να ενεργοποιηθούν οι συμμετέχοντες και να γνωριστούν μεταξύ τους (10 λεπτά)

ΤΑ ΦΙΔΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΦΥΚΙΑ: Τα μέλη της ομάδας χωρίζονται σε δύο ομάδες. Η μία ομάδα είναι τα φύκια και η άλλη τα φίδια. Όταν η εκπαιδευτικός λέει π.χ. «φίδια» τότε αυτά κυνηγούν τα φύκια που τρέχουν να ξεφύγουν δηλαδή η μία ομάδα γίνεται κυνηγός της άλλης και αντίστροφα.  (10 λεπτά)

ΟΤΑΝ ΠΑΙΖΕΙ Η ΜΟΥΣΙΚΗ: Η Νηπιαγωγός παίζει με το ταμπουρίνο ενώ τα παιδιά χορεύουν τριγύρω « όταν παίζει η μουσική τριγυρνάω εδώ και εκεί, όταν πάψει η μουσική εκτελώ την εντολή: εκεί σταματάει και σταματάνε και τα παιδιά περιμένοντας την εντολή. «Να πιάσουμε τη μύτη μας, να αγκαλιάσουμε το παιδί που φοράει κόκκινη μπλούζα, να αγκαλιάσουμε το παιδί που το όνομά του αρχίζει από Α, κ.ο.κ.» Το παιχνίδι αυτό το παίζουμε αρκετά συχνά και μπορούμε να χρησιμοποιούμε διάφορες παραλλαγές κάθε φορά. (20 λεπτά)

ΚΑΘΡΕΦΤΗΣ-ΣΩΜΑΤΙΚΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ: Για αρχή χρησιμοποιούμε έναν καθρέφτη και τα παιδιά καλούνται να κάνουν διάφορες γκριμάτσες βλέποντας το είδωλό τους στον καθρέφτη. Στη συνέχεια ζητάμε από δύο παιδιά να καθίσουν απέναντι ο ένας από τον άλλον. Παίζουμε το παιχνίδι κάνε ότι κάνω σαν να είναι ο ένας ο καθρέφτης του άλλου. (20 λεπτά)



Ζωγραφίζω τον φίλο μου




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου