4 Νηπιαγωγείο Λαυρίου

Πέμπτη 5 Νοεμβρίου 2020

Εβδομαδιαία θεματική για το σεισμό vol2

 Απο τη θεματική μας με τους σεισμούς δε θα μπορούσαν να λείψουν τα ηφαίστεια.

Το παρακάτω βίντεο απο την Ψηφιακή Τάξη, μας βοήθησε να καταλάβουμε τί ακριβώς συμβαίνει όταν η μία λιθοσφαιρική πλάκα πηγαίνει κάτω απο την άλλη. Μπορείτε να δείτε το βίντεο



Έχουμε ηφαίστεια στην Ελλάδα; 

Μα ναι!

Μιλήσαμε για το ηφαίστειο της Σαντορίνης. Είδαμε εικόνες στο φυλλομετρητή Google και το παρακάτω βίντεο μας έδειξε τις γεωλογικές διεργασίες που «σμίλεψαν» την αρχαία Στρογγύλη και σημερινή Σαντορίνη παρουσιάζει ένα βίντεο που ανέβασε στο διαδίκτυο: https://vimeo.com/113042536) ο Νίκος Κορακάκης. Δείτε το! Αξίζει!



Τα παιδιά ζωγράφισαν το δικό τους ηφαίστειο





Ακολούθησε πείραμα με ένα αυτοσχέδιο ηφαίστειο. Χρησιμοποιήσαμε ένα πλαστικό μπουκάλι που καλύφθηκε με κομμάτια από πλαστελίνη. Είχαμε προσθέσει σόδα και μπογιά κόκκινη. Προσθέσαμε ξύδι και τα παιδιά παρατήρησαν έκπληκτα την έκρηξη του Ηφαιστείου. 




Απο τη συναδελφισσα Κλεοπάτρα Κολιού: 
Η παρτιτούρα του σεισμού Ορολογία που επεξεργάζονται τα παιδιά: ( Ασθενής, Μέτρια και Ισχυρή Σεισμική Δόνηση) Η συγκεκριμένη δραστηριότητα συμμετείχε στην ευρωπαϊκή εβδομάδα κώδικα με αριθμό cw20-t3hr3 
Στην δραστηριότητα αυτή τα παιδιά κάθονται σε κύκλο με ενωμένα χέρια αναπαριστώντας τις τεκτονικές πλάκες και καλούνται να εκτελέσουν συγκεκριμένες κινήσεις με αυξανόμενο ρυθμό και ένταση ανάλογα με το συμβολο που τους υποδεικνύεται. Συγκεκριμένα: 
Μικρή (σε πάχος) τεθλασμενη γραμμή για ασθενή σεισμό,
πιό μεγάλη για μέτρια σεισμική δόνηση και μεγάλή (σε πάχος) τεθλασμένη γραμμή για ισχυρή σεισμική δόνηση. 
Τα παιδιά αφού κατανόησαν το πρώτο επίπεδο και αναπαράστησαν τις δονήσεις της γης αλλά και τους ήχους με το σώμα τους ( χτύπημα ποδιών, βουιτό με το στόμα κλπ.) όπως τους υποδεικνύαμε από την παρτιτούρα του σεισμού, σε δευτερο επίπεδο παίξαμε με την διάρκεια των δονήσεων με γραμμές μεγάλυτερες και μικρότερες σε μήκος (διάρκεια) αλλά και σε πάχος (ένταση).
 
Τον μαέστρο του σεισμού έκαναν και τα παιδιά εφόσον έγινε κατανοητός ο κώδικας και σημείωναν με τη σειρά τους γραμμές σε πίνακα για να τις απευθύνουν στην ομάδα.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου